طبس – حقاني – سرپرستي يزدفردا: برداشت محصول جو از سطح 2400 هکتار مزارع شهرستان طبس آغاز شد.


مدير جهاد كشاورزي گفت : برداشت محصول جو از نیمه اول اردیبهشت ماه با بکار گیری 13 دستگاه کمباین و 24 دستگاه دروگرآغاز شده و تا نیمه دوم خرداد ماه ادامه خواهد داشت.


"محمود اسدي" افزود: پیش بینی می شود از این سطح مقدار 6000 تن جو برداشت شود.

وي ارقام جوکشت شده در این شهرستان را کویر، نصرت و محلی ذکر کرد و اظهار داشت: شهرستان طبس مقام اول سطح زیر کشت و تولید جو استان یزد را به خود اختصاص داده است.


اين مقام مسئول اقدامات انجام شده به منظور حمایت ازکشاورزان را ارائه خدمات فنی و کارشناسی، بوجاری بذور جو ، توزیع به موقع نهاده ها به ویژه انواع کود شیمیایی و بذر و سم برشمرد و اضافه كرد: در این راستا مقدار 5/21 تن بذراصلاح شده جو و مقدار 780 تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان شهرستان توزیع شده است.


اسدي خاطر نشان كرد: در سال زراعی جاری 2 مزرعه تحقیقی ترویجی و نمایشی جو به منظور استفاده از آخرين يافته‌هاي تحقيقاتي برای معرفی ارقام جو مقاوم به شوری و خشکی د ر 5/2 هکتار درشهرستان ایجاد ، و 4 دوره آموزشی ترویجی در رابطه با خاکورزی حفاظتی ،اثرات مختلف تناوب زراعی و تغذیه و مبارزه با آفات جو برای بالا بردن سطح آگاهیهای کشاورزان شهرستان برگزار شده است .


شایان ذکر است جو تولیدی کشاورزان توسط 4 مرکز خرید سازمان تعاون روستایی (اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی ، انقلاب اسلامی دیهشک ، جوخواه و عشق آباد ) خریداری می گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا